6 stycznia 2019, godzina 17.00
Sala Widowiskowa
Starachowickie Centrum Kultury
wstęp wolny
Program koncertu
-
Aleksandra = G. Puccini – arietta Lauretty – z opery „Gianni Schicchi” „ O Mio Babbino caro” 3 min
-
Remigiusz - St. Moniuszko – aria Skołuby z opery Straszny dwór „ Ten zegar stary”
-
Aleksandra – E. Kalman – Czardasz Sylwii z operetki „ Księżniczka Czardasza”
-
Aleksandra i Remigiusz – duet Zerliny i Don Giovanniego z opery ‘Don Giovanni’ – La ci darem la mano”
-
Aleksandra – E. Kalman - Czardasz Marizy z operetki „ Hrabina Mariza” – Gdzie mieszka Miłość
-
Remigiusz- Jonasz Kofta - Był bal
-
Aleksandra – F. Lehar – pieśn o Willi z operetki „Wesoła Wdówka”
-
Aleksandra i Remigiusz F. Lehar duet z operetki Wesoła Wdówka” Usta milczą dusza śpiewa
KRÓTKA 10 MIN PRZERWA
-
Aleksandra – Niko Dosal Dziewczęta z Barcelonyn
-
Remigiusz – Oscar Hammerstein Missisipi
-
Aleksandra - F. Lehar Aria Giuditty z operetki Giuditta – Kto me usta całuje ten śni
-
Remigiusz – J. Bock – aria Tewjego z musicalu “ Skrzypek na dachu” –“Gdybym był bogaczem”
-
Aleksandra - F. Loeve – aria Elizy z musicalu „ My Fair Lady „ – Przetańczyć całą noc”
-
Aleksandra i Remigiusz duet z musicalu „ Skrzypek na dachu” „ To swit to zmrok
-
Aleksandra A. Sartori – Time to say goodbye
-
Aleksandra i Remigiusz – Duet „ Co się dzieje oszaleje”
Aleksandra Novina-Chacińska Sopran, absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Beaty Zawadzkiej-Kłos. Debiutowała rolą Hrabiny w „Weselu Figara" Mozarta i już podczas studiów rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi. Jest uczestniczką wielu kursów mistrzowskich w Polsce i za granicą. Po zakończeniu studiów kontynuowała naukę pod kierunkiem Maestry Teresy Żylis-Gara. Od wielu lat związana z Ośrodkiem Pracy Twórczej w Radziejowicach. W ramach organizowanego przez Filharmonię Łódzką festiwalu „Kolory Polski” wystąpiła w tytułowej roli w „Siostrze Angelice” Pucciniego. W jej repertuarze nie brak pamiętnych partii, jak choćby Halki z opery Moniuszki, która w Teatrze Wielkim w Poznaniu została przyjęta owacjami na stojąco. Jest uczestniczką najważniejszych polskich festiwali muzycznych. Prowadzi aktywną działalność koncertową w Polsce i za granicą.
Jest laureatką drugiej nagrody na XII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Manuela Ausensi w Barcelonie (2009), Grand Prix oraz nagrody specjalnej na XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao (2006), nagrody specjalnej na II Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2006), finalistką międzynarodowych konkursów wokalnych: „Flaviano Labo” w Piacenza, "Riccardo Znadonai" w Riva del Garda i "OttavioZiino" w Rzymie oraz VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie.
Śpiewaczka współpracuje Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą w Krakowie, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gliwicach oraz Teatrami w Europie (Kassel, Weimar, Inssbruck, Ryga, Tallin). Premiera „Madame Butterfly” gdzie kreowała tytułową postać stała się wydarzeniem sezonu co doceniła Krakowska publiczność nagradzając przedstawienie 12 minutowymi owacjami na stojąco. Ogromnym sukcesem zadebiutowała rolą Magdaleny na scenie Teatru w Innsbruck w Austrii partią Magdaleny z opery „Andrea Chenier” – Umberto Giordano oraz rola Małgorzaty w przedstawieniu „Faust” Ch. Gounoda na deskach Deutchesnationaltheater w Weimarze. Od grudnia 2010 roku jest na stałe związana z Teatrem Wielkim w Łodzi oraz po raz kolejny z ogromnym sukcesem zmierzyła się z partią "MadamaButterfly" na deskach tego teatru.
Zagrała i zaśpiewała w filmie nagrodzonym mnóstwem nagród filmowych w tym Złotymi Lwami Gdyńskimi „Chrzest” Macieja Wrony, uczestniczka wielu programów telewizyjnych w tym jako gość specjalny Show „Jak oni śpiewają”.
Prezes Fundacji „Operamore”, współtwórczyni hymnu dla Fundacji „Szlachetna Paczka”. Prowadzi działalność pedagogiczną.
REMIGIUSZ ŁUKOMSKI
Bas. Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego. Zdobywca nagród i wyróżnień m.in. w Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2002), w X Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2003), w finale Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Hariclea Darclée w Rumunii (2003) oraz nagrody specjalnej dla najlepszego polskiego wykonawcy podczas V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2004).
Jeszcze jako student zadebiutował z wielkim powodzeniem na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej rolą Gremina w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego w reżyserii Macieja Prusa pod batutą Michała Klauzy. Debiut ten zaowocował stałą wieloletnią współpracą z Operą Narodową w Warszawie, którą kontynuuje do dnia dzisiejszego. Na deskach Opery Narodowej w Warszawie zaśpiewał wiele czołowych ról basowych: Gremina w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Mathie w „Andrea Chénier” U. Giordano . Po udanym debiucie rolą Mathie światowej sławy reżyser Mariusz Treliński zaprosił go do nowej inscenizacji „La Bohème” Pucciniego w partii Collina. Rola Sarastra w „Czarodziejskim flecie” Mozarta otworzyła drzwi wielu teatrów w Polsce i poza jej granicami a rolą Skołuby w „Strasznym Dworze” St. Moniuszki dołączył do grona największych polskich basów.
Współpracował m.in. z czołowymi reżyserami Grzegorzem Jarzyną, Maciejem Prusem, Krzysztofem Warlikowskim, Ahimem Freyerem, Michałem Znanieckim, Karstenem Wiegandem, Andreą Moses, Agatą Dudą-Gracz, Christian Sedelmayer, Mariuszem Trelińskim, oraz dyrygentami Michałem Klauzą Jackiem Kasprzykiem, Antonim Witt, Kazimierzem Kordem, Michałem Klauza, Tadeuszem Kozłowskim, Tomaszem Tokarczykiem, Łukaszem Borowiczem, Bassemem Akiki, Antonim Wicherekiem, Stefanem Solyom, Martinem Hoff, Enrique Mazzola, Carlo Montanaro, Willem Crutchfield, J. Hämäläinen, Felixem Bender i wieloma innymi.
Związany z najważniejszymi teatrami operowymi w Polsce oraz zagranicą ( Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Weimar, Ryga) oraz wiodącymi Filharmoniami i Festiwalami w Kraju i Europie.
Dokonał wielu nagrań płytowych m.in. z Filharmonią Narodową Credo Krzysztofa Pendereckiego czym uświetnił otwarcie sezonu artystycznego tej instytucji także z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Łukasza Borowicza „Lodoiska” L.Cherubiniego, „Falstaff” G. Verdiego oraz „Maria” Statkowskiego.
W latach 2009-2013 związany na stałe z Niemiecką Operą Narodową w Weimarze.
Śpiewał m.in. jako: Colline w „La Bohème” Pucinniego, Comandatore i Masetto w „Don Giovannim” Mozarta, Gremin w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego, Mathieu w „Andrea Chenier” Giordana, Pistola w „Falstaffie” Verdiego, Altamoras w „Lodoisce” Cherubiniego, Skołuba w „Strasznym Dworze” Moniuszki, Melchtal w „Wilhelmie Tellu” Rossiniego, Zuniga w „Carmen” Bizeta, Sparafucile i Monterone w „Rigoletto” Verdiego, Geronte Coline w „Manon Lescaut”i ,,Cyganerii’’ Pucciniego , Chowański w „Chowańszczyżnie” Musorgsiego, Mephisofeles w „Fauście” Charlesa Gounoda ,Król Marek w „Tristanie i Izoldzie” R. Wagnera W sumie ma w swoim repertuarze ponad 30 głównych ról basowych.
Ewa Szpakowska
Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Łodzi (1980) w klasie fortepianu prof. Walentego Parczewskiegoi kameralnej prof. Rajmunda Ambroziaka. Jest wykładowcą w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi.
Uczestniczyła w wielu konkursach wokalnych w kraju (im. A. Didura w Bytomiu, A. Sari w Nowym Sączu, im. J. Kiepury w Krynicy, im. K. Szymanowskiego w Łodzi, im. St. Moniuszki w Warszawie, im. A. Tansmana w Łodzi) i za granicą (Hertogenbosh, Wiedeń – Belvedere). Brała czynny udział jako akompaniator w kursach mistrzowskich prof. T. Żylis-Gara Radziejowice 14-22.11.2000 i 11-24.06.2001, prof. H. Elsnera Przemyśl 2001, G. Bradley Łódź 2000, prof. K. Rymarczyk Lubostroń 2002, prof. H. Łazarskiej Łódź 2005.
Podczas pracy w Teatrze wielkim w Łodzi współpracowała z wybitnymi dyrygentami, śpiewakami z Polski i z zagranicy. Prowadzi ożywioną działalność artystyczną występując w wielu koncertach w kraju i za granicą (Niemcy, Holandia, Austria, Francja, Włochy, Martynika). Dokonuje nagrań radiowych i telewizyjnych.